sobota, 10 stycznia 2015

URODZINY BLOGA - KONKURS!

Cześć!
Dokładnie 6-01-2014 na blogu pojawił się pierwszy wpis! Z tej okazji w ramach podziękowań dla wszystkich czytelników ogłaszam urodzinowy konkurs. Dziękuję Wam, że jesteście, komentujecie moje wpisy, piszecie liczne maile, wymieniacie się ze mną pocztówkami bądź listami. Poznałam naprawdę dużo ciekawych osób i to w blogowaniu jest najlepsze :-)!


NAGRODY: zwycięzca konkursu, który zostanie wyłoniony drogą losowania otrzyma ode mnie książkę Ludmiły Piaseckiej "52 tygodnie" z zakłądką, zestaw 10 czystych pocztówek, kilka drobiazgów, które się każdemu miłośnikowi korespondencji tradycyjnej przydadzą (m.in. koperty, arkusze papeterii, naklejki) oraz saszetki z aromatycznymi herbatkami + coś słodkiego, żeby się lepiej czytało :-)

ZASADY: konkurs tym razem organizuję dla obserwatorów bloga! Dlatego, chętnych proszę o zgłoszenie w komentarzu pod tym postem chęci udziału i podanie nazwy/nicku pod jaką obserwowany jest blog. Chciałabym Was również prosić o polecenie jakiejś książki (lub kilku tytułów) na zimowe wieczory - nie jest to obowiązkowe, ale z chęcią poznam Wasze propozycje.

CZAS: Zgłoszenia przyjmuję do końca miesiąca, Zwycięzca zostanie wylosowany w pierwszym tygodniu lutego. Wszystkim uczestnikom życzę powodzenia! 

61 komentarzy:

  1. Oczywiście się zgłaszam, nie mogłoby by być inaczej :) Obserwuję jako Sawatka.
    Nie wiem, czy to Twój typ książek, ale według mnie idealne na zimowe wieczory (chociaż na jesiennie i letnie też! :D) są książki Magdaleny Kordel. Dawno nie czytałam nikogo, kto opisywałby zwyczajne sprawy, codzienne problemy z taką lekkością, a jednocześnie przymrużeniem oka. Z powieści Kordel wypływa jeden morał - ze wszystkim można sobie poradzić, problemy są po to, aby je rozwiązywać i przede wszystkim nie można się poddawać. NIGDY! Życie często nas zaskakuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wygooglowałam tę książkę, musi być świetna :D

      Usuń
  2. Wspaniałą nagrodę przygotowałaś :)
    Oczywiście się zgłaszam - obserwuję jako kingway Kinga. [http://kingway007.blogspot.com/]
    Jeśli chodzi o książki na zimowe wieczory hmm... na pewno C.R.Zafon (jeśli ktoś lubi troszkę fantastyki), G.Musso (jeśli ktoś lubi przenosić się w czasie w książkach, bo bardzo często akcja toczy się w przeszłości i teraźniejszości), K. Lewandowski ("Busem Przez Świat" - obie części) - jeśli ktoś lubi podróżnicze książki :)
    Oczywiście "P.S.Kocham Cię" C.Ahern - dla miłośników romantycznych książek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój tata właśnie ogląda ekranizację "PS Kocham cię" w telewizji :D Mnie też ta książka się bardzo podobała, więc polecam. :) Chociaż moja ciocia twierdziła, że jest trochę zbyt ckliwa...

      Usuń
  3. Zgłaszam się ! :) Obserwuję jako Anna.
    Polecam książkę Hopeless. Niesamowita - przeczytałam ją w dwie noce. Jedna z niewielu książek, przy których siedziałam i nie mogłam się oderwać ani na moment, a później odsypiałam w dzień.
    Nie mogę powiedzieć o czym jest, bo zepsuję całą książkę, ale niesamowite zwroty akcji i ciągle zaskakuje. Naprawdę polecam.

    I wszystkiego najlepszego dla bloga !! :)
    www.mypostcrossingx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgłaszam się i obecnie jestem obserwatorką bloga :)

    Zapraszam również do siebie na postcrossing-by-zania.blogspot.com
    Obserwuję jako Mala Dżancia :)

    Książek polecę od siebie kilka (w tym roku biorę udział w wydarzeniu, gdzie trzeba przeczytać 52 książki w rok): "Niezgodna", "Zabójcze Piękno", "Jak kochać i być kochanym", "Światła września", "Istota cieni", "Wszechświat", "Wtedy lecę wysoko"

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratuluję rocznicy! Obyś mogła świętować tu jeszcze więcej lat! :)
    I oczywiście się zgłaszam - mój nick, pod którym obserwuję, to rzaba. ;)
    Co mogę polecić? Jeśli nie czytałaś, to koniecznie Rok 1984, który jest wręcz klasykiem! Również seria Pan Lodowego Ogrodu Jarosława Grzędowicza jest godna uwagi - jak dla mnie jest to taki nasz polski Tolkien, a czyta się z zapartym tchem (tyle nieprzespanych nocy...), z niecierpliwością oczekując zakończenia. Te zwroty akcji, te niespodziewane wydarzenia, które trzymają w napięciu aż do końca, nie pozwalając ani na chwilę się oderwać - naprawdę warto. Może też seria o Hannibalu Lecterze Thomasa Harrisa, jeśli lubisz thrillery? A jak byś chciała coś nieco "cięższego", to Dziady Mickiewicza są cudowne, matko, Wielka Improwizacja! Aż mam ciarki, Adaś to jednak był geniusz (nieważne, co na ten temat ma do powiedzenia Sawatka ;P).

    OdpowiedzUsuń
  6. Z przyjemnością zapisuję się. Krystyna13. pocztówki-ze-swiata.blogspot.com/
    Mogę napisać co ostatnio czytam.'Blondynkę na tropie tajemnic'-Pawlikowskiej oraz 'Izrael oswojony' z tego powodu, że wybieram się na wycieczkę w tamtym kierunku.

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję pierwszych urodzin! Życzę wytrwałości w kolejnych latach :)
    Zgłaszam się do zabawy, obserwuję jako werciarad

    Polecam Ci takie książki: "Grzechy" (2 tomy) - Judith Gould, "Ludzie, którzy jedzą ciemność. Prawdziwa historia o dziewczynie, która zaginęła w Tokio i o złu, które ją pochłonęło" - Richard Lloyd Parry, "Chłopiec z latawcem" oraz "Tysiąc wspaniałych słońc" - Khaleda Hosseini i jeszcze jedna książka to "Długi film o miłości. Powrót na Broad Peak" - Jacek Hugo-Bader

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapisuje się jako Yui Yuuta z www.nikodemcio.blogspot.com
    Jak dla mnie nie ma nic lepszego na zimowe wieczory jak kryminał. Jestem wielka fanką tego gatunku i uwielbiam rozsiąść się wygodnie na kanapie w blasku świec i czytać. Tytuły, które do tej pory najbardziej trafiły o mnie to 'Sztuka morderstwa' Michaela White opowiadająca, o popełnianych zbrodniach na podstawie dzieł sztuki. Kolejny tom, który mogę Ci polecić to 'Złudzenie' Thomasa Ericsona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak lubisz takie klimaty to polecam książkę napisaną wspólnie przez Jamesa Pattersona i Lizę Marklund - 'Pocztówkowi Zabójcy'

      Usuń
  9. Zgłaszam sie i obserwuję jako varietyofpostcards.blogspot.com
    Ja z kolei bardzo polecam książkę- 'Chata' William P. Young. Nie jest długa, ale za to cudowna.
    Podsyłam krótkie wprowadzenie o czym właściwie jest książka: Najmłodsza córka Mackenziego Allena Phillipsa Missy została porwana podczas rodzinnych wakacji. W opuszczonej chacie, ukrytej na pustkowiach Oregonu, znaleziono ślady wskazujące na to, że została brutalnie zamordowana, ale ciała dziewczynki nie odnaleziono. Cztery lata później pogrążony w Wielkim Smutku Mack dostaje tajemniczy list, najwyraźniej od Boga, a w nim zaproszenie do tej właśnie chaty na weekend. Wbrew rozsądkowi Mack przybywa do chaty w zimowe popołudnie i wkracza do swojego najmroczniejszego koszmaru. Jednakże to, co tam znajduje, na zawsze odmienia jego życie.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zgłaszam się. Obserwuję jako Ola z bloga postal-madness.blogspot.com
    Z książek polecam "Północ i Południe" Elizabeth Gaskell. Klasyka angielskiej literatury, bardzo ładna ksiązka.

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie mi przypomniałaś, że za miesiąc i mój blog obchodzi pierwsze urodziny ;)
    Gratuluję roczka! Zgłaszam się i obserwuję jako Eurydyki poszukiwania.
    A z książek to może spróbuj "On wrócił". Kontrowersyjna i popularna niemiecka powieść o Hitlerze, który budzi się na berlińskim podwórku... w roku 2010! Trochę śmiechu - nawet gorzkiego - przyda się w zimowe wieczory... zwłaszcza jeśli są tak deszczowe, jak te moje.
    Pozdrawiam,
    Eurydyka

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja obserwuję! Blog: ladyammann.blogspot.com :) Powinnam się wyświetlać jako Danka Palega. :) Już od dawna "lubię" też fanpage na FB. :)

    A z książek? Polecam całym sercem "Jak oddech" Małgorzaty Wardy. Książka opowiada historię pary nastolatków - Jasmin i Staszka, który pewnego wrześniowego poranka wychodzi z domu do pracy i znika bez śladu. Czytałam już kilka razy i za każdym - takie same emocje. Plus też za to, że każdy zakupiony egzemplarz wspiera działania fundacji ITAKA, zajmującej się poszukiwaniem ludzi zaginionych.
    Polecam też "Złam prawo" Łukasza Gołębiewskiego. Mroczna i trochę brutalna fabuła, ale bardzo wciąga!

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Witam,
    Przede wszystkim dziękuję za odwiedziny na moim blogu :) Czy już można uznać, że obserwuje? Bo będę! :) Pod nickiem Ja Optymistyczna. optimisticpostcrosser.blogspot.com
    Jeśli chodzi o książki, ostatnio pochłonęłam dwie z trzech części trylogii Stiega Larssona.Ogólnie chyba mogę polecić skandynawskie kryminały :)
    Pozdrawiam najserdeczniej! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wspaniałe nagrody przygotowałaś!
    Zgłaszam się. Obserwuję jako Filolog z http://polskiewidokowki.blogspot.com.
    Z książek ostatnio przeczytanych polecam "Sieć" Chayefsky Paddy, Hedrin Sam i "Matnia" Paretsky Sara.
    Pozdrawiam i życzę dalszych sukcesów w prowadzeniu bloga:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Z miłą chęcią się zgłaszam :)
    Obserwuję jako Sandi Cullen
    Książki jakie mogę Ci polecić to :
    Trylogia " Piekło Gabriela" - Sylvain Reynard
    Jeżeli lubisz horrory to książki Grahama Mastertona będą się świetnie nadawały na długie jesienne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Gratuluję Urodzin bloga :) Bardzo chętnie wezmę udział w konkursie i obserwuję jako Edi.
    Nie wiem jakie książki lubisz, dlatego polecam książki różne gatunkowo:
    - "Miłość silniejsza niż śmierć" Danielle Steel
    - "Cień wiatru" Carlos Ruiz Zafón
    - "Tygrysie wzgórza" Sarita Mandanna
    - "Spadkobierca z Kalkuty" Robert Sztilmark
    - "Klejnot Medyny" Sherry Jones

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgłaszam się, obserwuję jako Paul inka
    ja polecam trylogię ,,Drżenie" i wszystkie części serii ,,Szeptem''
    paaula-paulaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Gratulacje ! :) Zeszyt ruszył dalej :)
    Obserwuję jako Lenka ^^
    Większość książek to będzie fantastyka ;p
    "Skrzydła Laurel" Aprilynne Pike
    "Złodziej pioruna" Rick Riordan
    "Posiadłość" Maggie Moon
    "Złodziej pioruna" Rick Riordan

    OdpowiedzUsuń
  19. Zgłaszam się z wielką chęcią, zazwyczaj mam pecha ale co tam szkodzi spróbować! ;) Obserwuję jako Marta Święch a co do książek to zaraz się tu rozpiszę:
    na zimowe wieczory to na pewno
    "W Śnieżną Noc" - Green John, Johnson Maureen, Myracle Lauren,
    polecam trylogię Jamesa Dashnera - "Więzień Labiryntu",
    "Love Rosie" - Cecelia Ahern
    C. R. Zafón - "Cień WI=iatru" jest po prostu niesamowita!
    Nicholas Sparks - "Anioł Stróż" :D

    OdpowiedzUsuń
  20. zgłaszam się
    obsereuje jako nadine
    badz justynka dz
    ksiązki
    ocal mnie od zlego
    ukryte
    przysięga

    OdpowiedzUsuń
  21. Świetny konkurs *.*
    W takim razie też się zgłaszam ^^
    Obserwuję jako:Dus ieg
    Książki:
    Kevin Brooks: "Lucas", "Candy"
    Jodi Picoult: "W naszym domu", "Bez mojej zgody"♥, --> ogólnie to Jodi pisze super książki ^^
    Nicholas Sparks też pisze dobre książki - love stories ^^
    Ostatnio wypożyczyłam "Mamusiu, tatusiu za co mnie tak nienawidzicie" - Casey Watson moja babcia przeczytała jednego dnia, mnie też wciągnęła ^^

    OdpowiedzUsuń
  22. Zgłaszam się- choć szczęście w takich konkursach raczej się mnie nie ima :D
    Obserwuję jako Ana.

    Ja ostatnio rozczytuję się w książkach Philippy Gregory: Kochanice króla, Kochanek dziewicy, Władczyni rzek (!), Biała królowa, Czerwona królowa... W razie zainteresowania radzę wyguglać, żeby czytać je w kolejności historycznej ;)
    Gregory to tak raczej na więcej niż jeden wieczór, na krócej- np. "Homo Faber" Maxa Frischa, na bardzo króciutko- 'Pamiętniki Adama i Ewy' Marka Twaina :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zgłaszam chęć uczestnictwa! :)

    Coś do czytania: Paul Rabinow “Refleksje na temat badań terenowych w Maroku”

    A i blog: http://pocztowkarnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  24. Jak dla mnie rewelacyjne nagrody! Ale coz ja biedna mam poczac, gdy zawsze jestem w przedbiegach eliminowana ze wzgledu na miejsce zamieszkania :(

    Pozdrawiam
    www.dookola-swiata-w-jeden-dzien.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Gratuluję 1. urodzin bloga!
    Zgłaszam się do konkursu. Obserwuję jako Krzysiek. Mój blog: www.swiat-pocztowek.blogspot.com

    Z książek polecam światowy bestseller, jakim jest książka: "Niebo istnieje... Naprawdę!" - autorzy: Todd Burpo i Lynn Vincent. Ekstra pozycja książkowa!

    OdpowiedzUsuń
  26. Zgłaszam chęc wziecia udziału ;D obserwuję prywatnie, jako El.. nie wiem czy to ci się wyświetla czy nie ;) Na fanpageu na fb także obserwuję, tak jakby co haha ^^

    Książki do czytania:
    Anna Sawińska- za rękę z koreańczykiem
    Biała Gejsza (niestety nie pamiętam autora)
    Motylki ( tutaj tak samo... autor)
    50 twarzy Graya... hmm książka mega! *_*
    blog/blogger Tomczyka ;)
    I jeśli lubisz to polecam przeczytać mangę, o ile ci się spodoba - ścieżki młodości. Osobiście uwielbiam i pierwszy tom jak na razie który mam przeczytałam chyba z milion razy! *_*


    www.eliza-zdybel.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Też się zgłaszam :) Obserwuję jako Eska. Książek do przeczytania mogłabym polecić dużo ale pewnie już je znasz - w każdym razie, czytałaś kiedykolwiek serię książek Małgorzaty Musierowicz? Jak dla mnie jest to świetny cykl dla osób w każdym wieku :) Do tego dość popularna seria "Pieśń lodu i ognia" - aczkolwiek trzeba się troszkę pomęczyć przy pierwszym tomie, ale później już dzieje się wiele i nawet nie wiadomo kiedy się kończy wszystkie wydane tomy. I jeszcze ostatnio koleżanka mi poleciła podobno świetny cykl szwedzkiej autorki - Camilla Läckberg - pierwsza książka to "Księżniczka z lodu" - niestety nie miałam jeszcze okazji zweryfikować :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Zgłaszam się! :) pod nazwą bardzo wymyślną.. Klaudia Kaźmierczak! :o
    Cóż bym mogła polecić.. jak każdemu moją ulubioną "Tygrysie Wzgórza" (Indie) ! <3 Poza tym "Pieśń jedwabnego szlaku" bardzo fajna. Taka historia mogłaby się przytrafić w sumie każdej z nas bo dlaczego nie :D

    OdpowiedzUsuń
  29. Zgłaszam się i obserwuję jako shire :)
    Książka, którą mogłabym polecić... Jako, że niewiele czytam, a jak już czytam to chyba nic, co wpasowuje się w "długie zimowe wieczory" mam z tym pytaniem nie lada problem. Może coś Murakamiego? :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Biorę udział i obserwuję jako Honsia Honsia.
    Baner: http://zrecenzowano.blogspot.com/p/konkursyrozdania.html

    Polecam Ci książkę "Love, Rosie" oraz "Dziewczyna z poczty".
    Powinny Ci się spodobać, gdyż są związane z Twoją pasją.

    OdpowiedzUsuń
  31. Ja również zgłaszam się :) Obserwuję jako Beata Bukalska.
    Polecam książki Karin Slaughter (przyjemne kryminały) albo książki z Czarnej Serii (skandynawscy autorzy). Z ostatnio przeczytanych mogę polecić równiez "Pomóc Jani", "Zrozumieć bez słów" oraz "Zorkownię".

    OdpowiedzUsuń
  32. Również się zgłaszam! ;) Obserwuje jako : Paula Nowak
    Jeśli nie czytałaś to polecam książki Waris Dirie : 'Kwiat pustyni' , 'Córka nomadów' , 'List do matki'
    Również polecam Harlana Coben np. ' Klinika śmierci' , 'Zaginiona'
    i 'Jedenaście minut' - Paulo Coelho
    Jest bardzo dużo ciekawych książek warte przeczytania ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Obserwuję jako Tillid :)
    Mogę CI polecić kilka książek?:( "W objęciach chłodu" Sandy Brown - wciągający kryminał, Trylogia Millenium Stiega Larssona <333, "Tysiąc wspaniałych Słońc" Khaleda Hosseiniego i znalazloby sie o wieeele więcej tytułów, no ale nie będę się rozpisywać :D
    A nagrody świetne!:)

    OdpowiedzUsuń
  34. Obserwuję jako Żaneta:)
    Niestety ja czytam rzadko książki, ale ostatnio czytałam
    "Niebo jest wszędzie"

    OdpowiedzUsuń
  35. Zgłaszam się, obesrwuje jako karolyna z bloga http://ka-karolyna.blogspot.com
    nie mam pojecia co mogłabym Ci polecić....na pewno polecam Ci książe S.K "Pan Mercedes", "Hopeless" Collen Hoover było tez przyjemna lektura, wcale nie tylko dla mlodziezy, książki Sparka, a jesli interesuje Cie fantastyka to polecam bardzo Wiedzmina :D

    OdpowiedzUsuń
  36. Obserwuję jako Hari ko. Jestem wielbicielką fantastyki, toteż książki, które Ci polecę są utrzymane właśnie w tej kategorii, moją ulubioną książką jest "Baśniobór" Brandona Mulla, pełna wróżek, demonów i innych mitycznych stworzeń. Kolejną powieścią znajdującą się w moich "top" jest seria "Szeptem" autorstwa Becci Fitzpatrick, opowiada o przygodach dziewczyny, która pozaje upadłego anioła. : )

    OdpowiedzUsuń
  37. Obserwuję jako Mariola
    Polecę Ci kilka książek..
    "Odwaga" Osho - bardzo inspirująca... Przyspiesza podjęcie trudnych decyzji, pomaga na drodze do rozwoju!
    "Flet z mandragory" Łysiak. Książka ciężka, trudna w odbiorze, ale jednocześnie tak przerażająco współczesna. Warto się zmierzyć!
    "Śmierć pięknych saren" Ota Pavel.. Dzieciństwo, gorzkie wspomnienia.. Ale ile w tym piękna!

    OdpowiedzUsuń
  38. Akurat na blogu piszę o książkach,więc zapraszam :)
    Co powiesz na wspólną obserwację?
    http://1000in1blogger.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  39. A co mi tam! Co prawda już mam swój egzemplarz "52 tygodnie", ale gdyby się zdarzył drugi, dobrze wiem, komu go ofiarować :-) A dodatki do książki przydadzą się każdemu (nawet mnie, choć jestem pechowa, nigdy w życiu nic nie wygrałam; no - nie licząc olimpiad przedmiotowych w szkole).
    A z książek - sama ostatnio czytałam Dehnela: "Matka Makryna" i "Młodszy księgowy". Pozycje skrajnie różne, ale świetne, więc gorąco polecam.

    https://agnieszkazuchowskaarent.wordpress.com/

    http://sonagt.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  40. również się zgłaszam :) obserwuję jako Kasia Miroś.
    do czytania polecam Olgę Rudnicką, wszystkie książki świetne, więc nie będę wymieniać żadnych tytułów :)

    OdpowiedzUsuń
  41. zgłaszam się, obserwuję jako Julka :)

    co do propozycji książkowych na zimowe wieczory to mogłabym wymieniać bez końca... może pod kocem i z kubkiem herbaty w ręce przyjrzeć się rozmowom innych:
    1.Listy na wyczerpanym papierze,
    2."Wszystko zależy od przyimka" Jerzy Bralczyk, Jan Miodek, Andrzej Markowski w rozmowie z Jerzym Sosnowskim
    3. Listy Mrożka i Lema
    4. co prawda jednostronne, ale niesamowicie poruszające: Listy Haliny Poświatowskiej

    OdpowiedzUsuń
  42. Zgłaszam się do konkursu. Obserwuję jako Katarzyna Miarczyńska.
    Dużo ostatnio czytam i polecam książkę: "Trucicielka" Eric- Emmanuel Schmitt oraz tego samego autora "Marzycielka z Ostedy", z biograficznych "Mój dziadek Picasso" Mariny Picasso. Lubię również książki, których autorem jest Haruki Murakami np."Kronika ptaka nakręcacza","1Q84".

    OdpowiedzUsuń
  43. Zgłaszam się
    Obserwuję jako Jerzy Kułak.
    Polecam "Jej wszystkie życia" i "Już czas". To książki, od których nie potrafiłam się oderwać.
    Pozdrawiam:
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  44. Zgłaszam się do konkursu...Obserwuję jako Katarzyna Miarczyńska. Do czytania polecam książki ostatnio przeczytane: Eric-Emmanuel Schmitt "Trucicielka" i "Marzycielka z Ostendy", biografię"Mój dziadek Picasso" Marina Picasso oraz książki, których autorem jest Haruki Murakami.

    Kto lubi wiersze zapraszam na moją stronkę: www.miarczynska.pl

    OdpowiedzUsuń
  45. Ja z chęcią wezmę udział :) A jeśli chodzi o książki warte polecenia... Hm. Chyba nie mam żadnego pomysłu, ale obecnie czytam "Przekleństwa niewinności" Jeffreya Eugenidesa i z całego serca polecam!
    ~Wongraven

    OdpowiedzUsuń
  46. Witam, Zgłaszam się z wielką przyjemnością :) Blog obserwuję jako JA :) - Oliwia Świątkowska. :) ... Teraz niestety nie mam czasu na czytanie - dzieci, praca, blog - ale jak tylko mnie zwolnią , albo teściowa przygarnie dzieci to będę czytać! Czytać, zachwalać i polecać. Czytałaś "Ptaśka" ? Stare, ale jare. Moja ulubiona :)

    OdpowiedzUsuń
  47. Ja obserwuję jako Dawid.
    Polecę książkę, którą pomimo gatunku za którym nie przepadam i gabarytami przeczytałem jednym tchem. Było to już parę lat temu i do tej pory, kiedy ktoś chce polecenia książki mówię o niej.
    Książka nosi tytuł "Nazywam się Czerwień", napisał ją turecki autor Orhan Pamuk. I jest to kryminał czyli ktoś nie żyje i trzeba znaleźć zabójcę. Niby banał, ale... Fabuła osadzona jest w realiach XVI wiecznego Stambułu, a bohaterowie (nie wszyscy oczywiście) zajmują się tradycyjnym zdobieniem manuskryptów, co jest żmudne, dobrze płatne ale prowadzi do ślepoty. Plusem książki (przynajmniej dla mnie) jest to, że każdy rozdział opowiadany jest przez innego bohatera, co naprawdę wciąga w poszukiwanie zabójcy. I do końca nie wiadomo kto zabił :) Wielu szczegółów już nie pamiętam, chciałbym ją przeczytać jeszcze raz, ale imię zabójcy zapadło mi w pamięć więc chyba nie ma sensu :P

    OdpowiedzUsuń
  48. Zgłaszam się do konkursu ;)
    Obserwuję bloga jako: Katarzyna Balbierz
    Książki, które mogę polecić to wszystkie książki Paulo Coelho, a w szczególności "Na brzegu rzeki Piedry..."
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  49. Chętnie wezmę udział. Obserwuję jako Hildegarda, mail: Hildegardaniepojetna@gmail.com
    Co do książek to nie wiem, jaki preferujesz gatunek... Ja kocham czytać wiersze, ostatnio zachwyciłam się Jalu Kurkiem i Ernestem Bryllem. Zaczęłam też czytać książki o Wiedźminie, tj. "Ostatnie życzenie" + "Miecz przeznaczenia", dotąd z fantastyką raczej nie obcowałam (bardziej niż z "Harrym Potterem" :D), ale, o dziwo, wciągnęłam się niesamowicie i planuję czytać kolejne książki Sapkowskiego :) Aha, mogę Ci polecić jeszcze moją ulubioną książkę: "Moje drzewko pomarańczowe" Jose Mauro de Vasconcelosa. Cudowna, mądra, choć porażająco smutna, nad żadną inną w życiu jeszcze tak się nie wzruszyłam... Choć może to z mojej nadwrażliwości wynika ;) Tutaj znajdziesz krótki opis: http://lubimyczytac.pl/ksiazka/233303/moje-drzewko-pomaranczowe

    OdpowiedzUsuń
  50. Zgłaszam się :3 Obserwuję jako Mośka ^^
    a co do książki, polecam "Gwiazd naszych Wina", książka dużo lepsze niż film a już po angielsku to magia.. Oraz "Niezbędnik obserwatorów gwiazd", mega pozytywna książka :D Albo jeszcze jedna angielska, "Maybe Someday" jest cudowna. :)

    OdpowiedzUsuń
  51. Zgłaszam się i ja! :) Obserwuję jako Aoi Akuma.

    Jako wielka fanka fantastyki, polecę Ci fantastykę (jakby inaczej!). Przede wszystkim, moja ulubiona seria: "Miecz Prawdy" autorstwa Terry Goodkinda. Na podstawie książek z tej serii właśnie powstał serial "Legend of the Seeker". Oprócz tego... Hm, obecnie czytam "Koniec Świata" Marka Chadbourna i bardzo mi się podoba ta powieść. Jest to pierwsza częśc trylogii "Wiek złych rządów".

    OdpowiedzUsuń
  52. Biorę udział :)
    Obserwuję jako lizzie
    Z czystym sumieniem mogę polecić Ci książki Virginii Andrews. Zacznij od "Kwiatów na poddaszu", a cała reszta sagi wciągnie Cię bez reszty...

    OdpowiedzUsuń
  53. Również się zglaszam :) Obserwuję jako Gosia Hołowaty. Ja z książek polecam szczerze książki Jodi Picoult. Na podstawie jednego z nich został nakręcony film - w roli głównej Cameron Diaz (http://www.filmweb.pl/film/Bez+mojej+zgody-2009-463328)

    OdpowiedzUsuń
  54. Hej,


    Też się zgłaszam. Ania Pałkowicz - to mój nick.
    Polecam :
    1 Annapurna góra kobiet (przygodowa, podróżnicza) - Trochę feministyczna. Czasem może wkurzać ze względu na specjalistyczne słownictwo dotyczące wspinaczek wysokogórskich. Moim zdaniem książka jest rewelacyjna. Przeczytałam ją jednym tchem. Opowiada o marzeniach, wyzwaniach, trudnościach, o sile, wytrwałości, motywacji, wspólpracy, o przygodzie, itp. Świetna.
    2 Tove Jansson Mama Muminków (biografia) - Moja współlokatorka twierdzi, że osoby, które są w stanie przeczytać tę książkę, przeczytają każdą inną książkę - nawet najgorszą z możliwych. Uważam, że przeczytanie tej książki to prawdziwe wyzwanie. Nie ze względu na ilość stron , lecz na styl , język oraz sposób przedstawienia. Tematyka jest bardzo ciekawa, można dowiedzieć się sporo intrygujących rzeczy, ale styl pozostawia wiele do życzenia. Dałam radę, ale było ciężko! :)
    3 Vietato Fumare czyli reszta z bloga i coś jeszcze - książka autorstwa Artura Andrusa. Lekka, przyjemna z dużą dawką humoru. Zbiór opowiadań, obserwacji, itp.
    4 Moje życie we Francji - coś dla łasuchów :) Autorstwa Julii Child. Zdecydowanie książka lepsza od filmu . :)

    OdpowiedzUsuń
  55. hej jeśli można to też chciałabym wziąć udział w konkursie obserwująca Wiktoria Tilmanowska a książki polecam z serii "Nieśmiertelni " Alyson Noel lub serię "Szeptem" Becca Fitzpicka

    OdpowiedzUsuń
  56. ZGŁOSZENIE OBOWIĄZKOWE
    OBSERWUJĘ JAKO edyta gutowska

    Najpierw pragnę przesłać moje życzenia z okazji blooga. Myślę, że skoro Pani nas chce uraczyć upominkami to my również. ( myślę ,że wszyscy kiwają głową na TAK :) )

    Z okazji pełnej rocznicy blooga tego,
    życzę Pani wszystkiego dobrego!
    Więcej postów i komentarzy.
    Chyba każdy o tym marzy.
    Pomysłowości tuzin cały,
    na kolejny rok wspaniały!
    Także i na całe lata,
    niech poznamy trochę świata.
    Zaczerpniemy wiadomości,
    da nam to radości.
    Ponadto wytrwałości,
    aż do samej starosci.
    Aha i proszę o Stany Zjednoczone,
    gdyż są moje wymarzone!

    Z miłą chęcią poleciłabym Emily Griffin Sto dni po ślubie.... Powiem tylko ,że ta książka otwiera oczy - na miłosc..
    "A jeśli kochamy więcej niż raz?"


    Nie zdradzając więcej, dodając nutki tajemniczości liczę że sięgnie Pani po taką miła historię.

    OdpowiedzUsuń
  57. I oczywiscie obserwuje jako edyta gutowska

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoje odwiedziny i komentarz :-) wszystkie czytam i staram się odpowiadać na wszelakie pytania bądź sugestie. Lubię bezpośredni kontakt z czytelnikami, dlatego śmiało zostaw po sobie ślad jeśli przeczytałeś/ łaś mojego posta.

Jeżeli chcesz zamieść również link do swojego bloga bądź strony internetowej - na pewno do Ciebie zajrzę!