wtorek, 30 września 2014

Rosja - zdjęcie zamiast pocztówki.

Hej!
Przypuszczam, że większości z Was zdarzyło się już dostać hand-made, add card lub zdjęcia, które ktoś wysłał zamiast tradycyjnej pocztówki. Czytałam wiele toczących się na ten temat dyskusji i zdania postcrosserów są podzielone. Jedni uważają, że wysłanie ładnego zdjęcia jest OK, inni, w ogóle nie rejestrują takich offów. A Wy? Co sądzicie na ten temat?


Powyższa "kartka" jest właśnie zdjęciem. Nie widzę powodu, dla którego miałabym go nie zarejestrować. Fakt - projekt zakłada wysyłanie pocztówek, co jest głównym argumentem wielu osób, żeby nie zarejestrować tak wysłanego zdjęcia. Dla mnie jednak taka przesyłka wcale nie jest gorsza. No bo w czym? Ma mi przeszkadzać, że jest na cieńszym papierze? Że nie ma wydrukowanych linijek na adres? Czy, że prawdopodobnie jest tak wyjątkowa, że nikt inny takiej posiadał nie będzie?

Postcrossing to hobby, które sprawia wiele radości i przyjemności, o ile sami sobie jej nie odbieramy oburzaniem się, kiedy coś nam się nie spodoba! Narzekającym życzę trochę dystansu - Wasze kartki też nie zawsze trafiają w gust odbiorcy ;-)

Pozdrawiam!

18 komentarzy:

  1. Kilka razy także otrzymałem zdjęcia zamiast pocztówki. Twoje zdjęcie może uchodzić za pocztówkę, ponieważ przedstawia fragment miasta. Nie mam nic przeciw takim kartkom. Ale gdy otrzymuję zdjęcie przedstawiające nadawcę, to już mi się to nie podoba...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Haha! Naprawdę ktoś wysłał Ci swoje zdjęcie?! Taki przypadek jeszcze mi się nie trafił, rzeczywiście to już odbiega kompletnie od idei postcrossingu, ale z ciekawości chciałabym to zobaczyć ;-)

      Usuń
    2. To nie było takie zwykłe zdjęcie portretowe, ale jakieś prywatne zdjęcie z wakacji;)

      Usuń
    3. Zgadzam się, że Twoje zdjęcie jest bardzo ładne i na pewno bym taką kartkę zarejestrowała, ale widziałam właśnie tak jak Filolog wspomniał, że ludzie wysyłają swoje prywatne zdjęcia, a to przecież nie o to chodzi...

      Usuń
  2. Świetny pomysł :)! Tym bardziej, że często trudno dostać ładne pocztówki,


    Kolejna akcja fit foto wyzwanie będzie w listopadzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ale to jest normalne zdjęcie, na takim papierze, jak tradycyjne zdjęcia są wywoływane? Bo jeśli tak, to mnie bardziej dziwi, że taka przesyłka dotarła, bo pamiętam, że kiedyś moja koleżanka chciała wysłać coś a'la kartkę handmade i pani kazała jej to włożyć to koperty... Ja wielokrotnie dostawałam pocztówki, na których było zdjęcie wykonane przez nadawcę, ale papier przypominał taki pocztówkowy.
    Chociaż w sumie gdybym dostała zdjęcie, to nie byłabym zła - zawsze miło zobaczyć kawałek świata, a forma zostaje zachowana, tzn. adres, znaczek itp. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Saro, jest to zdjęcie wywołane na fotograficznym, błyszczącym papierze. Hm, sama czasami wysyłałam coś co bałam się czy dotrze - m.in. pocztówki o bardzo małych rozmiarach (jeszcze przez połowę mniejsze od tej, którą wysłałam do Ciebie:)), okładkę książki, czy tekturowe bilety wstępu. Każda z tych rzeczy była słana bez koperty i udało się, bo wszystkie szczęśliwie dotarły do adresatów.

      Usuń
  4. Cokolwiek byśmy myśleli zarejestrować trzeba. Ktoś się postarał, wykosztował na znaczek. A to zdjęcie bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą :) a zdjęcie też mi się swoją drogą podoba :-)

      Usuń
  5. Zdjęcie jest bardzo ładne. Mi zazwyczaj nie przeszkadza hand-made ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Takie zdjęcie/pocztowka są ok. Nieraz kartki kupowane w sklepie sa na mega cieńkim papierze, jak kartka z zeszytu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja dostałam niegdyś zdjęcie nadawcy, w zasadzie nadawczyni. I miałam problem. No bo jak to tak? Swoją drogą, że też ludzie nie boją się rozsyłać własnych zdjęć?
    To zdjęcie jest bardzo ładne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiele fotografów również sprzedaje swoje zdjęcia na pocztówki więc równie dobrze taka opcja też jest dobra :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie słyszałam o zjawisku. Przyznam jednak, że mam podobne zdanie; zdjęcia w formie pocztówki to świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja osobiście wolę dostawać zwykłe kartki, ale takie zdjęcia też mają swój urok. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. A ja myślę, że wszelkiego rodzaju działania mające na celu urozmaicenie w tym wypadku widokówek jest naprawdę dobrym pomyslem, bo dzięki nim każda z kartek może mieć swój własny indywidualny i niepowtarzalny charakter.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie :) mam takie samo zdanie :-)

      Usuń
  12. To zdjęcie wygląda jak pocztówka! ;-)
    I zdjęcie bardzo ładne ;)

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoje odwiedziny i komentarz :-) wszystkie czytam i staram się odpowiadać na wszelakie pytania bądź sugestie. Lubię bezpośredni kontakt z czytelnikami, dlatego śmiało zostaw po sobie ślad jeśli przeczytałeś/ łaś mojego posta.

Jeżeli chcesz zamieść również link do swojego bloga bądź strony internetowej - na pewno do Ciebie zajrzę!