czwartek, 3 kwietnia 2014

List od penpalki z Ukrainy

Hej:)
Na oficjalnym forum PC napisała do mnie Dziewczyna z Ukrainy,  z prośbą o mój adres i już po kilku dniach w skrzynce znalazłam list od niej. Dziś idę na pocztę po nowy zapas znaczków, więc pewnie jeszcze tego wieczoru odpiszę i mam nadzieję, że nasza korespondencyjna znajomość ciekawie się rozwinie.


Oprócz listu w kopercie znalazłam pocztówkę z pierogami zwanymi na Ukrainie VARENIKI. Na rewersie znajduje się przepis na nie, w którym wyczytałam, że pierogi te podaje się z kwaśną śmietaną. Zaskoczyło mnie połączenie składników, z których powstaje farsz: duszona kapusta, twaróg z cukrem, masło, żółtko jaj, gotowane ziemniaki, podsmażana cebulka z pieczarkami i mięso mielone... Totalny misz-masz, aczkolwiek ciekawa jestem jak smakują.

Drugim prezentem jest ukraiński banknot - 1 hrywna. Na zdjęciu akurat rewers banknotu, na którym znajduje się Gród Włodzimierza I Wielkiego w Kijowie. Jak się łatwo domyślić na awersie portret tego kijowskiego księcia.


Już niedługo planuję napisać post z odpowiedziami na Wasze pytania, kilka mam na mailu, ale zachęcam Was do ich zadawania w komentarzach pod tą notką. Niekoniecznie muszą one dotyczyć postcrossingu, pytajcie o co chcecie! Na wszystkie odpowiem :-)

Witam kolejnych nowych obserwatorów, dziękuję wszystkim za odwiedziny. 
Miłego dnia ☺

26 komentarzy:

  1. Bardzo fajna przesyłka! Ja dzisiaj wszystko wysłałam. (~.^)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja dziś pewnie wypiszę, okleję listy a powysyłam jutro lub w piątek, bo jeszcze mam z 10 wolnych slotów, a dziś się ze wszystkim mogę nie wyrobić :-)

      Usuń
  2. Fajne te znaczki z wypiekami :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie z kolei ujął ten niebieski znaczek, cudo ♥

      Usuń
  3. a ja myślałam, że już nikt nie pisze tradycyjnych lisów, zazdroszcze;)
    www.desirrrre.blogspot.com -nowy post o mnie;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma czego zazdrościć - sama też możesz korespondować z innymi osobami z Polski lub świata jeśli tylko chcesz :-)

      Usuń
  4. Świetna jest ta koperta :)
    Twaróg z cukrem do podsmażanych pieczarek i mięsa mielonego? Chciałabym to kiedyś spróbować :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie nie jestem w stanie wyobrazić sobie tego smaku, dlatego też jestem go ciekawa :-)

      Usuń
  5. Ciekawa pocztowka, pierogi mają na pewno dość nietypowy smak, ale z takim polączeniem mogą być pyszne. Aż chcialoby się je spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chciałoby się, chciało :-) zazwyczaj korzystam z przepisów, które znajdują się na pocztówkach z postcrossingu lub które wysyłają mi w listach panpalsi, a z tego czuję, że skorzystam wyjątkowo szybko, ponieważ bardzo jestem ciekawa tego połączenia smaków :)

      Usuń
  6. Bardzo ciekawe te pocztówki, fajnie że możesz dowiedzieć się czegoś o innym kraju ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie też za to cenię korespondencję z osobami z innych krajów, co więcej wiedza o danym państwie i zwyczajach, którą przedstawiają listowni znajomi jest o wiele ciekawsza niż ta książkowa :)

      Usuń
  7. Uwielbiam takie posty, strasznie ciekawa sprawa z tym postrcossingiem :)
    ★ blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam w takim razie do zapoznania się z projektem, jeśli Cię zaciekawił :-)

      Usuń
  8. Bardzo ciekawy post, fajne pocztówki..;) A co powiesz na wspólną obserwację? Jak się zgadzasz, daj znać w komentarzu u mnie na blogu, żebym mogła się odwdzięczyć :*

    OdpowiedzUsuń
  9. U nas powinny być pocztowki z bigosem ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Tobą :) na allegro ostatnio przeglądając pocztówki z jedzeniem widziałam kapuśniak :D

      Usuń
  10. Fajnie dostać pocztówkę/list od osoby, której nie znamy, ale możemy poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  11. kurcze jak tak czytam te Twoje notki to az samej zachciewa mi sie korespondowac, ale jednak nie mam az takiego zaufania jestli chodzi o podawanie swojego adreesu :c

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowna niespodzianka! Pierogi rzeczywiście mają dziwny farsz, ale chętnie bym je przyrządziła :D! Muszą być pyszne!

    OdpowiedzUsuń

Bardzo dziękuję za Twoje odwiedziny i komentarz :-) wszystkie czytam i staram się odpowiadać na wszelakie pytania bądź sugestie. Lubię bezpośredni kontakt z czytelnikami, dlatego śmiało zostaw po sobie ślad jeśli przeczytałeś/ łaś mojego posta.

Jeżeli chcesz zamieść również link do swojego bloga bądź strony internetowej - na pewno do Ciebie zajrzę!